Práce s motorovými oleji
Jak pracovat s motorovými oleji
Motorové oleje mohou způsobit rakovinu kůže, nebo znečistit životní proštředí proto je nutné:
Bezprostředně po dotyku s opotřebovaným olejem umýt důkladně ruce vodou a mýdlem.
Dbejte prosím při likvidaci starého oleje odpovídajících pravidel ochrany životního prostředí.
Doporučuje se dopravovat olej v uzavřených nádobách do sběrny použitých olejů.
Použitý olej nevyhazujte mezi odpadky a nelijte do kanalizace, odpadu nebo na zem.
9LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Kolik ušetříme na pohonných hmotách při používání motoru Jikov, nebo HONDA u VARI systému za 1000 hodin.
Spotřeba u Jikov motoru 1,4 litru/hodinaSpotřeba HONDA motoru 0,8 litru/hodina
Spotřeba za 1000 hodin
Jikov 1400 litrů
HONDA 800 litrů
Rozdíl 600 litrů krát 32 KCZ tedy 19200 KCZ ve prospěch motoru HONDA.
Spotřeba oleje:
Jikov olej do benzínu 1:40 (dle kvality oleje jen orientačně)
HONDA každých 50 hodin 0,6 litru
Jikov 1400 / 40 = 35 litrů x 150 KCZ = 5250 KCZ
HONDA 1000 / 50 = 20 litrů x 300 KCZ = 6000 KCZ
Úspora spotřebovaného oleje 15 litrů ve prospěch motoru HONDA.
Cena spotřebovaného oleje ve prospěch motoru Jikov 750 KCZ (pokud do benzínu Jikovu mícháme levný olej, jinak při stejné ceně oleje vítězí HONDA o 15 x 300 KCZ tedy o 4500 KCZ).
Zapalování: Pokud u Jikovu budete používat bezkontaktní zapalování vape, můžete jej za 1000 hodin provozu měnit i vícekrát, ale může vydržet po celých 1000 hodin.
Cena VAPE zapalování 1700 KCZ rok 2010.
Kontaktní zapalování vydrží většinou celých 1000 hodin a více.
U motoru HONDA většinou vydrží zapalování celých 1000 hodin a více.
Startovací zařízení je u Jikov motorů mnohem namáhanější, takže za 1000 hodin jej asi budeme také aspoň jednou měnit (1000 KCZ). Řešením je při nákupu si vybrat motor z dekompresorem pro snadný start.
Je na VARI systému lepší dvoutakt Jikov, nebo 4 takt HONDA?
Motory Jikov
Dvoutaktní motorové jednotky byly osazovány nejdříve na TERA a pak na VARI systém. Tyto motory byly prakticky bezúdržbové stačil namíchat olej do benzínu ve správném poměru a občas vyměnit olej ve filtru vzduchu.
Motory pracovali velmi dobře i ve svahu.
Velmi špatnou reklamu těmto dvoutaktním motorům udělalo bezkontakntí zapalování, které bylo velmi poruchové.
Přijít na tuto závadu byl mnohdy oříšek, protože problémy třeba i na týden odezněly a pak se znovu projevily.
Dalším problematickým článkem bylo startovací zařízení, které dost trpělo především při nastávajících poruchách bezkontaktního zapalování.
Čili pokud se rozhodnete pro dvoutakt Jikov, tak s dekompresorem pro snadné startování a s mechanickým zapalováním (kontakt - kladívko,které nadzvedává vačka).
Motory HONDA
Jakmile se začaly, jako motorové jednotky používat motory HONDA, okamžitě si našli své skalní přívržence pro svůj snadný start, malou spotřebu(0,8 l/h), nízké emise (kouřivost), pracovitost a spolehlivost.
Profi motory nesly označení HONDA GXV 160.
Čtyřtaktní motory HONDA vyžadují větší pozornost než dvoutaktní. Podívejte se na orientační údaje pravidelné údržby (každý motor má tyto hodnoty uvedeny v přiloženém manuále a můžou se lišit proto dbejte pokynů výrobce).
- kontrola hladiny oleje před každým použitím
- výměna oleje po prvních 5 hodinách, nebo jednom měsíci a pak každých 50 hodin, nebo každých 6 měsíců v extrémních podmínkách provozu motoru výměna i po 25 hodinách
- vzduchový filtr čištení každých 25 hodin, nebo 3 měsíce, v prašném prostředí mnohem dříve dle potřeby
- vůle ventilů každých 150 hodin (provádí autorizovaný servis HONDA)
- spalovací komora čištění každé dva roky (provádí autorizovaný servis HONDA)
- palivové hadičky - kontrola každé 2 roky (v případe nutnosti vyměňte)(provádí autorizovaný servis HONDA)
- obložení brzdy setrvačníku kontrola (pokud je motor brzdou opatřen) každých 50 hodin, nebo 6 měsíců
- zapalovací svíčka seřízení každých 100 hodin ( vzdálenost elektrod: 0,70 - 0,80 mm), výměna každých 150 provozních hodin
- palivová nádrž a sítko čištení každých 100 hodin
- lapač jisker čištění každých 50 hodin, nebo 3 měsíce
Obrázky startovacího zařízení VARI Jikov
Kryt a buben se šňůrou
Detail západky
Navijecí pružina
Pozor, nejdříve navlečte na šňůru gumovou rokojeť a ne jak zde kovové zajíštění
Tak a už je vše uděláno, už je vše hotovo
Kompletní sestava pohled zdola
Obrázky a popis vzduchového filtru VARI HONDA GXV 160.
Nikdy nenechávejte běžet motor bez vzduchového filtru, vede to k urychlenému
a nadměrnému opotřebení motoru a na takové počínání se nevztahuje záruka.
Znečištěný vzduchový filtr brání proudění vzduchu do karburátoru. Z důvodu
zabránění následného poškození karburátoru je třeba vzduchový filtr pravidelně
čistit. Filtr čistěte častěji v případě provozu ve zvláště prašném prostředí.
Kryt vzduchového filtru se dvěma šrouby opatřenými plastovými křidélky.
Detail vzduchového filtru po sejmutí krytu. Patrná je žlutá molitanová vrstva, kterou můžete pokud je znečištěna sejmout a vyprat například v jarové vodě. Dodržujte pokyny výrobce.
Vozík za VARI systém musí být vybaven trojúhelníkem pro pomalá vozidla.
Pokud s VARI systémem vjíždíte na veřejné komunikace, na které smíte, musíte mít vozík označen výstražným trojúhelníkem (pomalá vozidla na posledním vozidle soupravy).
Podrobně o tomto ustanovení popisuje:
Předpis Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK/OSN) č. 69 – Jednotná
ustanovení o schvalování štítků pro zadní značení pomalých vozidel (kvůli konstrukci) a jejich
přípojných vozidel
Editace: 6.9.2010 - 13:11
Počet článků v kategorii: 9
Url:prace-s-motorovymi-oleji