PHP Cesta k souboru se šipkami
Pro orientaci návštěvy na Vašem webu je tu funkce v PHP, která rozepíše cestu k právě otevřenému souboru do menu, kde jsou jednotlivé části odděleny dvojšipkou:
Path with arrows
Path with arrows - PHP functions make menu when is every folder on files path as links separated double arrows
function PathWithArrows () {
$root = '//moje-stranky.cz';
$cesta = explode('/', $_SERVER["PHP_SELF"]);
$cestaPomociSipek = "";
$home = "";
$n = 0;
foreach ($cesta as $str)
{
if($n == 0){
$home = '<a href="'.$root.'">home</a>';
$n++;
continue;
}
if($str !== ""){
$root .= '/'.$str;
$cestaPomociSipek .= ' » <a href="'.$root.'"> $str </a> ';
}
}
return $home.$cestaPomociSipek;
}
77LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
PHP formát datumu
Datum a čas v PHP
echo date('l jS of F Y h:i:s A');
// vypise neco podobneho: Saturday 21st of February 2009 11:38:59 AM
mktime()
strtotime()
time()
Y 4 číselný rok 2009
y 2 číselný rok 02
F celý měsíc February
M skratka měs Feb
m Měsíc (0 na počátku ) 01 do 12
n Měsíc 1 do 12
D skratka dne Sat
l dlouhý nazev dne Saturday
d Den (0 na počátku) 01 do 31
j Den pořadí 1 do 31
h 12 Hodina(0 na počátku) 01 do 12
g 12 Hodina 1 do 12
H 24 Hodina(0 na počátku) 00 do 23
G 24 Hodina 0 do 23
i Minuty (0 na počátku) 00 do 59
s Sekundy (0 na počátku) 00 do 59
w Den týdne(0 neděle) 0 do 6
z Den v roce 0 do 365
W Týden v roce 1 do 53
t Dnů v měsíci 28 do 31
a am nebo pm
A AM nebo PM
B Swatch Internet Time 000 do 999
S Ordinal Suffix st, nd, td, th
T Timezone of machine GMT
Z Timezone offset (seconds)
O Difference to GMT (hours)+0200
I Letní čas 1 nebo 0
L Přestupný rok 1 nebo 0
U Sekund v epoše od 1. January 1970.
c ISO 8601 (PHP 5)
r RFC 2822
Číslo týdne pro 1. leden může vrátit
53 pokud týden bude začínat předešlým rokem.
date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, $year))
vždy dá správné číslo týdne v roce
$year.
date_default_timezone_set('Europe/London');
$datetime = date_create('2009-09-03 17:32:20');
echo date_format($datetime, DATE_ATOM);
Třídy - class v javascript
Něco málo opakování na úvod:
Proměnná (variable) je místo, kam si ukládáme čísla, řetězce(text, znaky), objekty.
Narazíte možná často, že tomu tak není a kód není ukončen a na dalším řádku je definice
jiné proměnné, ale nespoléhejte na to, že si s tím prohlížeč vždy poradí a řádně ukončujte bloky kódu středníkem!
Je třeba jí co nejdříve definovat, jinak je to na malér.
Pole (array) je místo, kam ukládáme víc proměnných za sebou (do pole můžeme ukládat i objekty).
Objekt zpravidla vytváříme pomocí třídy.
Objektů může by mnoho, ale třída, pomocí které jsou vytvořeny, tak ta může být jen jedna.
Co je to třída?
Třída je taková šablona pro ukládaní dat, nebo vykonávání příkazů.
Lze jí přirovnat k formuláři, nebo dotazníku, kde má object (osoba) vyplnit
jméno, příjmení a další osobní údaje.
Formulář bude mít pro všechny zúčastněné stejné položky pro vyplnění,
ale každá osoba (object) do něj zapíše jiné údaje.
Takže nejdříve si vytvoříme třídu PersonalData.
Třída začíná velkým písmenem a slova se oddělují Velkým
písmenem, nebo _ podtržítkem (pro lepší čitelnost).
Třídní proměnné musíme označit this tečkou a názvem proměnné.
Před jméno třídní proměnné je dobré (až nutné) vložit prefix podtržítko _ a název
proměnné _nameOfVariable a tím ji odlišit od ostatních proměnných, potulujících
se v dalším kódu.
a protože constructor třídy umožňuje přímo při vytovření novéh Objectu vložit
i základní údaje, tak toho musíme využít.
nebo přistoupit k datům a použít privátní funkci
nebo použít veřejnou funkci např. pro získání popisu co třída umí
Něco málo opakování na úvod:
Proměnná (variable) je místo, kam si ukládáme čísla, řetězce(text, znaky), objekty.
var str = "ahoj světe!";
Kód, který patří k deklaraci, či definici určité proměnné, ukončujeme středníkem;Narazíte možná často, že tomu tak není a kód není ukončen a na dalším řádku je definice
jiné proměnné, ale nespoléhejte na to, že si s tím prohlížeč vždy poradí a řádně ukončujte bloky kódu středníkem!
// takhle raději ne - v budoucnu byste také mohli předělávat mnoho stránek kódu
a = 2
b = 3
// takhle je to správně, n před názvem proměnné označuje,
// že si tam, v našem případě, ukládáme číslo (number)
// s pak řetězec (string)
var nA = 2;
var nB = 3;
var sHello = "Hello world!";
// typ proměnné bychom sice v dalším kódu mohli ověřit
// pomocí <b>if (typeof myVariable == 'string')</b> atd.
// ale je to zbytečná práce navíc a znepřehledňuje to kód.
Deklarace proměnné je zapsání proměnné aniž by jste do ní vložili data.Je třeba jí co nejdříve definovat, jinak je to na malér.
var myDeklarationOfVariable;
Definice proměnné znamená, že do proměnné vložíme - přiřadíme jí hodnotu.
var myDefinitionOfVariable = "Tak, a už jsi definovaná!";
Definovat proměnnou můžeme i prázdným řetězcem, nebo u čísel se zadává -1 a pak již
kontrolujeme v kódu, jestli se hodnota proměnné změnila.Pole (array) je místo, kam ukládáme víc proměnných za sebou (do pole můžeme ukládat i objekty).
var ar = new Array("ahoj", "světe", "čau", "lidi!");
Objekt (Object) je místo, kam si můžeme ukládat nejen data, ale může obsahovat i funkce atd.Objekt zpravidla vytváříme pomocí třídy.
Objektů může by mnoho, ale třída, pomocí které jsou vytvořeny, tak ta může být jen jedna.
Co je to třída?
Třída je taková šablona pro ukládaní dat, nebo vykonávání příkazů.
Lze jí přirovnat k formuláři, nebo dotazníku, kde má object (osoba) vyplnit
jméno, příjmení a další osobní údaje.
Formulář bude mít pro všechny zúčastněné stejné položky pro vyplnění,
ale každá osoba (object) do něj zapíše jiné údaje.
Takže nejdříve si vytvoříme třídu PersonalData.
Třída začíná velkým písmenem a slova se oddělují Velkým
písmenem, nebo _ podtržítkem (pro lepší čitelnost).
Třídní proměnné musíme označit this tečkou a názvem proměnné.
Před jméno třídní proměnné je dobré (až nutné) vložit prefix podtržítko _ a název
proměnné _nameOfVariable a tím ji odlišit od ostatních proměnných, potulujících
se v dalším kódu.
class PersonalData {
// constructor slouží k základnímu nasavení konkrétního Object-u - osoby, věci atd.
constructor(name,family_name, profession) {
// před privátní proměnné dávejte prefix podtržítko
// za čas to nejedenkrát oceníte
this._name = name;
this._family_name = family_name;
this._profession = profession;
// myVariable = profession; // error
}
// třída může obsahovat i funkce. Pokud před funkcí není označení static
// pak se jedná o privátní fukci a může se používat jen přes konkrétní Object
// tedy přes osoba = new PersonalData( parametry ....)
// osoba.showPrivateContent()
// může mít i parametry
showPrivateContent(param){
alert (param " " + this._name + " " + this._family_name + " " + this._profession);
}
// tuto funkci může použít každy, aniž by musel vytvářet Object (konkrétní osobu)
// stačí PersonalData.showPrivateContent(param) a už běží!
// funkce ale nemá přístup k osobním údajům konktrétních Object-ů
// může mít i parametry
static showPublicIfno(param){
alert("Hello! This class can stored private data about any singers! " + param);
}
}
Dále si vytvořím Object (osobu), která vystavíme novou šablonu (formulář - třídu)a protože constructor třídy umožňuje přímo při vytovření novéh Objectu vložit
i základní údaje, tak toho musíme využít.
var michaelJackson = new PersonalData("Michael","Jackson","singer");
Nyní si již můžeme něco zjistit o tomto Objectu ze zadaných údajů např. jméno:
var strNameOfObject = michaelJackson._name;
nebo přistoupit k datům a použít privátní funkci
michaelJackson.showPrivateContent();
nebo použít veřejnou funkci např. pro získání popisu co třída umí
PersonalData.showPublicIfno('Bye Bye!');
Example code
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: https://www.newsite.com/new-page.php");
header("Connection: close");
exit();
If using file name without .php as part of smoothly url - example:
$fileName = basename(__FILE__, '.php');
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: https://www.mysite.cz/auto-moto/".$fileName."/");
header("Connection: close");
exit();
Date: 23.07.2020 - 12:31Textarea selection - získání pozice karety kurzoru.
// FOR Gecko Browser selectionStart / selectionEnd selection length
function getPos(){
if (typeof document.getElementById('idTextarea').selectionStart != 'undefined') {
var nPosCursor = document.getElementById('idTextarea').selectionStart;
var nEndPos = document.getElementById('idTextarea').selectionEnd;
return nPosCursor;
}
return 0; // or -1
}
// source by javascript-array.com/guides/javascript_faq/
//Internet Explorer 4+, Mozilla/Gecko/Firefox
function getCaretPos(obj)
{
obj.focus();
if(obj.selectionStart) return obj.selectionStart; //Gecko
else if (document.selection) //Internet Explorer
{
var sel = document.selection.createRange();
var clone = sel.duplicate();
sel.collapse(true);
clone.moveToElementText(obj);
clone.setEndPoint('EndToEnd', sel);
return clone.text.length;
}
return 0;
}
Editace: 15.5.2020 - 20:59
Počet článků v kategorii: 77
Url:php-cesta-k-souboru-se-sipkami