JavaSript Math sin cos tan
var 1_radian_to_degree = 180 / Math.PI; // 57,295779513082320876798154814105 degree
var 1_degree_to_radian = Math.PI / 180; // 0,01745329251994329576923690768489 radian
var 360_degree = 2 * Math.PI * 1_radian_to_degree;
var degree = 36.86;
var opposite = 600;
var hypotenuse = 1000;
var adjacent = 800;
// degree
// sin 45° == 0.7071067811865475;
var sin = Math.sin(45 * Math.PI / 180.0)
//sin == 0.7071067811865475;
// vypocet prepony (hypotenuse), kdyz zname
// protilehlou (opposite) a uhel (degree)
hypotenuse2 = opposite/ Math.sin(degree * Math.PI / 180.0);
// vypocet protilehle (opposite)
opposite2 = hypotenuse * Math.sin(degree * Math.PI / 180);
// vypocitat uhel alfa z velikosti protilehle a prepony ve stupnich (degree)
degree2 = Math.asin(opposite / hypotenuse)* (180/Math.PI); // 1rad
// velikost prepony pomoci prilehle (adjacent) strany a cos a uhlu v stupnich (degree)
hypotenuse3 = adjacent / Math.cos(degree * Math.PI / 180);
// velikost prilehle (adjacent) strany pomoci prepony a cos a uhlu v stupnich (degree)
adjacent2 = hypotenuse * Math.cos(degree * Math.PI / 180);
tan = Math.tan(degree * Math.PI/180); // 45° == 0.9999999999999
degree3 = Math.atan(opposite / adjacent)* (180/Math.PI); // 1rad
adjacent3 = opposite / Math.tan(degree * Math.PI / 180);
opposite3 = adjacent * Math.tan(degree * Math.PI / 180);
77LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
g | Global / najde všechny, nezastaví se po prvním nálezu |
m | Multiline / prohledá i v dalších řádcích |
i | Case insensitive / citlivý na velikost písmen |
x | Ignore whitespace / ignoruje všechny mezery a umožňuje vložení komentáře do regexu. Komentáře jsou označeny znakem "#". Pokud potřebujete zahrnout znak mezery ve vašem regexu musíte jej označit '\ ' |
s | Single line |
u | Unicode / \w+ již pak vybere celé slovo i když obsahuje například českou dikakritiku |
X | eXtended |
U | Ungreedy / např. a+ vybere jen první a z aaaaaa |
A | Anchor / např. a+ označí první výskyt a a všechny další a pokud jej následují holaaaahou už ne aaa |
J | Duplicate group names / regex může mít duplicitní názvy vzorů, ale každá skupina vyhledání má stále své vlastní ID. Npř. /(?<letter>a)(?<letter>b)/J Tyto dvě skupiny produkují vlastní zápas namísto jedné kombinované skupiny. ab bude rozděleno do dvou skupin. Full match bude ab |
int to char, char to int, string to int php example source code.
Jak konvertovat číslo na znak a znak na číslo v php:
Ke konverzi čísla na znak slouží v php funkce chr() viz příklad:
for($i=65;$i<91;$i++){
print chr($i); // print upercase of alphabet A - Z
}
Ke konverzi znaku na číslo slouží v php funkce ord()
print ord("A"); // 65
Konverze pomocí přetypování string na int, nebo na float v php:
$int = (int)"bla123a";
print $int; // 0
$int = (int)"123bla";
print $int; // 123
$int = (int)"12.3bla";
print $int; // 12
$float = (float)"3.14pi";
print $float; // 3.14
is_numeric example source code
if (is_numeric (5974)) echo "is numeric";
else echo "no numeric";
Is number odd or even - je cislo liche nebo sude php example
if((11 % 2)==0) echo "number is even";
else echo "number is odd";
Někdy potřebujeme získat url adresu pro menu, nebo odkazy atd.
pozor funkce je empty() a ne emptyempty
pozor funkce je empty() a ne emptyempty
$currentURL = (!empty($_SERVER['HTTPS']))
? "https://".$_SERVER['SERVER_NAME'].$_SERVER['REQUEST_URI']
: "//".$_SERVER['SERVER_NAME'].$_SERVER['REQUEST_URI'];
Javascript set style class Example code.
// source in tag style
.my_class {
cursor: pointer;
vertical-align: middle;
font-size: 100%;
height: 30px;
background-color: #FFFF00;
border-bottom: thin solid #D9D9D9;
}
// source in tag script
document.getElementById("id_of_element").className = "my_class";
// in body tag
<div id="id_of_element">Some text...</div>
Inheritance extends - dědění v třídách JavaScript.
Pokud nastane situace, že u několika objektů potřebujeme uložit více údajů a nechceme zasahovat již do základní třídy, můžeme jí rozšířit o další potřídu. Hlavní třídě budeme říkat PARENT (rodič) a podtřídě CHILD (dítě). To že DÍTĚ dědí z určité třídy doložíme výrazem "extends" a název třídy rodiče. Konstruktor RODIČE pak v třídě DÍTĚTE označíme výrazem super() a do závorek vložíme parametry, které bychom zadávali do třídy rodiče. Při vytváření objektu již můžeme použít přímo třídu DÍTĚTE a zadat parametry, které se přes super() dostanou i do třídy RODIČE. DÍTĚ má přístup ke všem privátním funkcím RODIČE, ale i k jeho proměnným (samozřejmě v rámci objektu vytvořeného přes myObjekt = new .....).
class Continent {
constructor(continent) {
this._continent = continent;
}
present() {
return ' is located in ' + this._continent;
}
}
class Country extends Continent {
constructor(continent, country) {
super(continent);
this._country = country;
}
show() {
return this._country + this.present() ;
}
}
myCountry = new Country("Europe", "Czech Republic");
// alert(myCountry.show());
Editace: 13.6.2020 - 13:25
Počet článků v kategorii: 77
Url:javasript-math-sin-cos-tan