Android SDK Samples as a Photo Gallery
Photo Gallery of Android SDK Samples.
For better understanding of what the source knows there is a gallery of images.
After clicking on the preview displays the actual size and Titlebar
You can read the path to the source file as: Graphics/AnimateDrawables see the project folder
/ApiDemos/src/com/example/android/apis/graphics/AnimateDrawable.java
For better understanding of what the source knows there is a gallery of images.
After clicking on the preview displays the actual size and Titlebar
You can read the path to the source file as: Graphics/AnimateDrawables see the project folder
/ApiDemos/src/com/example/android/apis/graphics/AnimateDrawable.java
396LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
6. Fragments Tutorial Summary – Czech language
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
Dil 6. shrnutí
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
- FrameLayout: můžeme měnit obsah kontejneru
- fragment s plnou cestou: nelze měnit obsah za jiný fragment
- pozor na šírku kontejnerů:
android:layout_width="0dp" - musí být 0dp, jinak se např. některý panel nezobrazí, nebo neuvídíte vůbec nic.
android:layout_weight="1" u prvního panelu fragmentu
android:layout_weight="2" u panelu druhého fragmentu
Složku layout-large lze přejmenovat na swXXXdp např. sw600dp a pak si zařízení bere automaticky resource z této složky, pokud nejmenší rozměr obrazovky je roven, či větší 600dp.
To lze využít k oklamání zařízení při testování. Pokud máte jen malý telefon a chcete na něm zkoušet dva panely, tak složku přejmenujte, po dobu testování, např. na sw300dp a pak i malé zařízení zobrazí oba panely. Po ukončení testování je třeba zase složku přejmenovat na původní nejmenší přípustnou šířku zařízení (w600dp), nebo nejmenší rozměr jedné ze stran obrazovky (sw600dp).
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
Pozor na implementaci správné třídy, pokud si vytvoříte novou třídu se seznamem položek,
je třeba přejemnova HeadlinesFragment na NovyNazevTridyKdeMateListView
implements HeadlinesFragment.OnHeadlineSelectedListener
na
implements NovyNazevTridyKdeMateListView.OnHeadlineSelectedListener
Fragmenty lze měnit ve FrameLayout kontejneru
// MALÉ OBRAZOVKY
// jen JEDEN-PANEL se zobrazuje - vybrán soubor news_articles.xml v layout složce
// musíme vyměnit fragemnty !!!!
// Vytvoříme fragment a doplníme argumenty - hodnoty, poslané např. z HeadlinesFragment.java
// jedná se nám především o pozici položky, na kterou bylo kliknuto v ListView
// tato pozice bude určující pro výběr obsahu pro ArticleFragment
ArticleFragment newFragment = new ArticleFragment();
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
newFragment.setArguments(args);
FragmentTransaction transaction = getSupportFragmentManager().beginTransaction();
// Zde vyměníme původní fragment HeadlinesFragment novým fragmentem s obsahem článku atd.
// Můžeme vyměnit fragment za jiný, protože id fragment_container v layout/news_articles.xml je tagu FrameLayout
transaction.replace(R.id.fragment_container, newFragment);
// addToBackStack umožní uživateli vrátit se zpět na seznam položek v HeadlinesFragment.java
transaction.addToBackStack(null);
// celou transakci předáme ke schválení :)
transaction.commit();
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java
// zajistí zpětné odesílání zprav - zde zachytí kliknutí uživatele na položku
// v ListView - seznamu položek
OnHeadlineSelectedListener mCallback;
// pro odposlouchávání zpráv v ListView a odesílání do MainActivity.java
public interface OnHeadlineSelectedListener {
/**
funkce je volána onArticleSelected z HeadlinesFragment když uživatel
klikne na item v ListView - položku seznamu -
Tělo funkce je v MainActivity!!! Tam proběhnou potřebné úkony.
Například výměna fragmentů atd. */
public void onArticleSelected(int position);
}
/........
// novější verze ListView má více možností
int layout = Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB ?
android.R.layout.simple_list_item_activated_1 : android.R.layout.simple_list_item_1;
/........
// podbarvení vybrané položky v ListView zlepší přehlednost
// u dvou panelového zobrazeni
/** kliknuto na položku ListView */
@Override
public void onListItemClick(ListView l, View v, int position, long id) {
// long id se bude hodit například při obsluze sql.databází
// Upozorní - předá zprávu MainActivity.java, že uživatel
// klikl na položku a odešle i pozici v seznamu
mCallback.onArticleSelected(position);
// getListView().setItemChecked(position, true);
// má zajistit podbarvení
// - zvýraznění vybrané položky,
// ale mi to nefungovalo, tak jsem ještě znovu přidal,
// které je už v onStart() a už to funguje jak má
// Možná nějaká záludnost v mém telefonu :(
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
getListView().setItemChecked(position, true);
}
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Pokud se bude zobrazovat dual-panel
// (pro tablety, větší obrazovky)
// například je dobré
// když bude zvýrazněna vybraná položka setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
// Toto provádíme v onStart(), kdy máme přístup k listview
if (getFragmentManager().findFragmentById(R.id.article_fragment) != null) {
getListView().setChoiceMode(ListView.CHOICE_MODE_SINGLE);
}
}
V 4. dílu jsme se podívali na ArticleFragment.java
Fragment používa onCreateView() místo onCreate()
@Override
public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
Bundle savedInstanceState) {
// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice
// byla uložena pomocí
// public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
if (savedInstanceState != null) {
mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
}
// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat
return inflater.inflate(R.layout.article_view, container, false);
}
// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k
// získání id ne jen findViewById()
// ALE getActivity().findViewById()
TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);
@Override
public void onStart() {
super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat,
// protože layout s jednotlivými elementy byl již
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již
// aktivní, použitelná a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace
Bundle args = getArguments();
if (args != null) {
// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
} else if (mCurrentPosition != -1) {
// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
updateArticleView(mCurrentPosition);
}
}
V 5. dílu jsme probrali uložiště řetězců Ipsum.java
Ipsum je veřejná třída, která obsahuje
dvě pole řetězců - stringů.
Pole Headlines slouží jako uložiště pro názvy, které
budou načteny do ListView - seznamu v HeadlinesFragment.java
Pole Articles je v našem případě zásobárnou článků, které
budou načteny dle pozice položky ListView předané z HeadlinesFragment
zoětbě do MainActivity a
odtud do ArticleFragment.java, jako parametr metody
articleFrag.updateArticleView(position);
nebo jako argument Bundle
Bundle args = new Bundle();
args.putInt(ArticleFragment.ARG_POSITION, position);
Stringy - ukládat do souboru java je ošemetné (problémy s kódováním, vyhledávání výrazů atd.)
U většího množství článků pak nepřehledné.
Navíc, uživatel nemůže tento text editovat.
K ukládaní většího množství dat, k jejich vyhledávání
a editaci je lépe používat databáze.
If you change the package name, you have to add new package name in:
DictionaryProvider.java
Do not forget change package name in all java class and xml/searchable.xml
In my project I changed like this:
DictionaryProvider.java
public class DictionaryProvider extends ContentProvider {
String TAG = "DictionaryProvider";
// public static String AUTHORITY = "com.example.android.searchabledict.DictionaryProvider";
// change to your new package name
public static String AUTHORITY = "com.myweb.mysubdomen.searchabledict.DictionaryProvider";
public static final Uri CONTENT_URI = Uri.parse("content://" + AUTHORITY + "/dictionary");
// in AndroidManifest.xml
//change com.example.android to your package e.g. com.myweb.mysubdomen
<!-- Provides search suggestions for words and their definitions. -->
<provider android:name="com.example.android.searchabledict.DictionaryProvider"
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation"
android:authorities="com.example.android.searchabledict.DictionaryProvider" />
<!-- Points to searchable activity so the whole app can invoke search. -->
<meta-data android:name="android.app.default_searchable"
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation"
android:value=".SearchableDictionary" />
// I change like this:
<!-- Provides search suggestions for words and their definitions. -->
<provider android:name=".DictionaryProvider"
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation"
android:authorities="cz.okhelp.android.searchabledict.DictionaryProvider" />
<!-- Points to searchable activity so the whole app can invoke search. -->
<meta-data android:name="android.app.default_searchable"
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation"
android:value=".SearchableDictionary" />
Do not forget change package name in all java class and xml/searchable.xml
In my project I changed like this:
<searchable xmlns:android="//schemas.android.com/apk/res/android"
android:label="@string/search_label"
android:hint="@string/search_hint"
android:searchSettingsDescription="@string/settings_description"
android:searchSuggestAuthority="cz.okhelp.android.searchabledict.DictionaryProvider"
android:searchSuggestIntentAction="android.intent.action.VIEW"
android:searchSuggestIntentData="content://cz.okhelp.android.searchabledict.DictionaryProvider/dictionary"
android:searchSuggestSelection=" ?"
android:searchSuggestThreshold="1"
android:includeInGlobalSearch="true"
>
</searchable>
Call requires API level 16 (current min is 4): android
Change The SDK version in AndroidManifest.xml to higher
Change The SDK version in AndroidManifest.xml to higher
<uses-sdk android:minSdkVersion="4" />
//
<uses-sdk android:minSdkVersion="8" />
Google Android button example source code for developers.
// get handle
Button myButton;
myButton = (Button)findViewById(R.id.idMyButton);
//set focus
myButton.requestFocus();
// set background image
myButton.setBackgroundResource(R.drawable.backImage);
// or
myButton.setBackgroundDrawable(getResources().getDrawable( R.drawable.someImage));
// set visibility
myButton.setVisibility(View.INVISIBLE); // VISIBLE
///////// SET LISTENER
Button myButton =(Button)findViewById(R.id.button1);
myButton.setOnClickListener(new Button.OnClickListener() {
public void onClick(View v) {
Toast.makeText(getApplicationContext(), "AHOJ",
Toast.LENGTH_LONG).show();
}
});
// or set onClickListener
myButton.setOnClickListener(myListener);
//end onCreate .....
private OnClickListener myListener = new OnClickListener() {
public void onClick(View v) {
}
}
public class MainClass extends Activity {
ActivityManager activityManager;
MemoryInfo memoryInfo;
final String TAG = "MemInfo";
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.main);
activityManager = (ActivityManager) getSystemService(ACTIVITY_SERVICE);
memoryInfo = new ActivityManager.MemoryInfo();
activityManager.getMemoryInfo(memoryInfo);
Log.i(TAG, " memoryInfo.availMem " + memoryInfo.availMem);
Log.i(TAG, " memoryInfo.lowMemory " + memoryInfo.lowMemory);
Log.i(TAG, " memoryInfo.threshold " + memoryInfo.threshold);
Toast.makeText(getApplicationContext(), String.valueOf( memoryInfo.availMem), Toast.LENGTH_LONG)
.show();
} // end onCreate
}
Editace: 2013-12-09 13:07:08
Počet článků v kategorii: 396
Url:android-sdk-samples-as-photo-serial